Žiri H.F.S.-a o dobitnicima godišnje snimateljske nagrade

IMG_9281

Dok očekujemo odluku o dobitniku Zlatne arene za snimateljski rad na ovogodišnjem Pula filmskom festivalu pogledajmo što su kolege Herceg, Pivčević i Šuvak napisali o dobitnicima godišnje snimateljske nagrade “Nikola Tanhofer”

Dugometražni film

 “Ne gledaj mi u pijat”Jana Plećaš

Vrlo često snimateljski rad ostane nezamijećen ili je pak toliko očigledan da usmjeruje gledateljevu pažnju prema fotografskoj estetici umjesto filmske. Snimateljski rad Jane Plećaš u filmu “Ne gledaj mi u pijat” umjetnički je rad najviše kategorije. Onaj gdje redateljica, glumci i ostali suradnici  sinkronizirani u kohezivni kreativni tornado uz pomoć snimateljičinog rada transcendentiraju kroz filmsku fotografiju  pamtlljiv, upečatljiv film. 

Rijetko će filmska fotografija pokvariti dobar (ili osrednji)  ili popraviti loš film ali Jana je svojom filmskom fotografijom napravila film – boljim, što je zapravo ishodišni motiv svih direktora fotografije. Njezin raspon u kreiranju “boljeg” je izuzetan – od ekspresivnog odabira teksture filmske slike,  odabira “točnih” uglova snimanja, briljantne uporabe obojanog i vrlo često postojećeg svjetla koje istodobno zna biti prirodno ali i stilski dotjerano, bez nametljivosti, a sa pravom dozom autorskih pretenzija, bez kojih ne bi bilo niti osobnosti. 

Stoga film “Ne gledaj mi u pijat” kroz snimateljski rad Jane Plećaš pripada samom vrhu hrvatske i svjetske umjetnosti filmskoga snimanja.

Kratkometražne filmske forme

“Iza lica zrcala”Vjeran Hrpka

Ispred snimatelja je bila zadaća fotografijom opisati život naratorice (koja je usput i redateljica ovog filma) i njene obitelji, vraćajući se u prošlost, na sam početak njenog života, te ga prateći do danas, pri čemu Lika kao mjesto odigravanja filma ima značajan emotivni naboj.  

Skromne rodukcijske uvjete direktor fotografije Vjeran Hrpka iskoristio je kao prednost, uvjerljivo iskazujući zamjetnu vještinu u prepoznavanju zamjetne ljepote prirodnog osvjetljenja. On umješno svaki motiv ovog filma, svaku izgovorenu riječ pretvara u vizualnu metaforu, dajući cjelini specifičan i snažan vizualni izričaj.

Televizijska serija

“House of Cards” sezona 2. – Igor Martinović, h.f.s.

U današnje vrijeme sve je više TV serija izuzetno razrađene estetike. Autorima je na raspolaganju najnovija tehnologija, vrhunski suradnici i prestižna glumačka imena. Donedavno, ovakva je proizvodna i umjetnička ravan bila rezervirana samo za prvoklasne filmove. 

Snimateljski rad Igora Martinovića na drugoj sezoni TV serije House of Cards” stoga nije ništa manje impresivan od bilo kojeg vrhunskog filma. Svaki Martinovićev odabir je discipliniran, tehnički besprijekorno i vizualno elegantno izvedena snimateljska bravura. Zavidna razina produkcije je samo temelj na koji je Martinović položio osobni, likovno specifičan pogled na intrigantnu tematiku. 

Neumoljivo brzi ritam proizvodnje televizijskih serija nije kompromitirao impresivne dosege snimateljskog rada. Svaki kadar, ugao snimanja, koloristički sklop i svjetlosna konstrukcija pažljivo su promišljeni i dosljedno sprovedeni. 

Igor Martinović sustavno snimateljskim izražajnim sredstvima pridonosi cjelokupnom dojmu koji ostavlja serija “House of Cards”, od glumačkih izvedbi do uvjerljivosti scenografije i tečnosti filmskog izlaganja.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *