Zahvaljujući susretljivosti tvrtke AVC dobili smo na korištenje demo model nove Sony kamere FX9. Cjenovno dostupna kamera se između ostalih impresivnih karakteristika (full frame, dual ISO, senzor nalik onom iz Venice kamere, 15+ dinamički raspon, elektronski varijabilni ND filter…) može pohvaliti, prema riječima proizvođača, vrlo upotrebljivim hibridnim autofokusom. Taj nas je moment najviše zaintrigirao, te smo odlučili, uz suradnju sa studentima snimanja zagrebačke Akademije dramske umjetnosti, napraviti kratak test. Istaći valja kako smo svi bili skeptični prema tvornički navedenim performansama automatskog ugađanja oštrine.
Snimali smo sa objektivom 28-135, F4, u uvjetima prirodnog osvjetljenja, na punom relativnom otvoru, te u logaritamskom obliku zapisa. Test autofocusa ujedno je poslužio i za provjeru ponašanja senzora na dvije, tvornički preporučene ISO osjetljivosti (u našem slučaju radilo se o demo kameri, sa firmwareom koji je imao 3200 ISO kao drugu postavku, dok kamere koje se danas isporučuju nude opciju 4000ISO).
Test možete pogledati na ovoj poveznici.
Naš je zaključak slijedeći – hibridni autofocus iznimno dobro funkcionira (na naše veliko iznenađenje, samo se jednom malo pogubio) i sasvim je upotrebljiv za snimanje dokumentarnih filmova, ili projekata u kojima se zahtijeva brza reakcija na nepredviđene situacije (organizirano filmsko snimanje nešto je sasvim drugo, a i ugađanje oštrine nije samo tehnička zadaća, već je na nekoj razini i kreativna). Logaritamski zapis se pokazao iznimno susretljivim u procesu koloriranja, koje je svedeno na temeljne zahvate, bez dodatnih intervencija, shodno kolor karti koju smo snimali za svaki kadar. Također pohvale i uistinu širokom dinamičkom rasponu, upotrebljivom na obje ISO postavke.