“Hail Caesar”, DOP Roger Deakins
Ove je godine tako čak 9 filmova, snimanih u cjelini ili djelomično na “klasičan” način, eksponiranjem 35 mm ili 16 mm filmske vrpce, dobilo čak 29 nominacija za Oscara u različitim kategorijama. Također je vrijedno spomenuti kako je 9 od 14 filmova u konkurenciji za Zlatni globus također snimljeno na filmskoj traci, te kako je 8 filmova snimljenih na celuloidnoj vrpci dobilo 34 BAFTA nominacije. Sudeći po ovim podatcima, filmska traka nije zaboravljena, zauvijek napuštena, već je prije rezervirana za najprestižnija, ne nužno i najskuplja, ali zasigurno najambicioznija filmska ostvarenja.
Naslovi snimljeni “analognom” tehnologijom uključuju La La Land (DP Linus Sandgren FSF), Fences (DP Charlotte Bruus Christensen), Hidden Figures (DP Mandy Walker ACS), Jackie (DP Stéphane Fontaine AFC), Nocturnal Animals (DP Seamus McGarvey BSC ASC), Loving (DP Adam Stone ASC), Silence (Rodrigo Prieto AMC ASC), Suicide Squad (Roman Vasyanov) and Hail, Caesar! (DP Roger Deakins CBE BSC ASC).
“I, Daniel Blake”, DOP Robbie Ryan
Povratak filmske vrpce također je primjetan i na prestižnim filmskim festivalima poput Sundancea i Cannesa gdje je u konkurenciji bio niz naslova snimljenih na 35mm i 16mm filmu. Primjerice, dobitnik Zlatne palme 2016. godine, ujedno i dobitnik BAFTA nagrade za Outstanding British film 2017. godine, film I Daniel Blake, direktora fotografije Robbie Ryana, BSC, ISC, također je snimljen na filmskoj vrpci.
U nas se, barem zasad, ne naziru takvi pomaci.