IMAGO specijalne nagrade

Prije nego što budu poznati nominirani filmovi za IMAGO Awards, asocijacija koja okuplja 53 zemlje objavila je dobitnike nagrada u specijalnim kategorijama.

The IMAGO International Award for Lifetime Achievement in Cinematography

Chris Menges, A.S.C.; B.S.C. – glasoviti britanski direktor fotografije koji je karijeru počeo na televiziji, prikupljao iskustvo snimajući dokumentarne filmove, surađivao sa čitavom generacijom mladih britanskih redatelja (Stephen Frears Bill Forsyth, Neil Jordan). Najviše je pamćen po suradnji sa redateljem Rolandom Joffeom na filmovima The Killing Fields i The Mission.

The IMAGO International Award for Extraordinary Contribution to the Art of Cinematography.

American Cinematographer Magazine – časopis koji je od samih početaka, prije jednog stoljeća bio i ostao vodič i inspiracija za snimatelje širom svijeta. Nezaobilazno štivo za svakog tko se želi baviti filmskim snimanjem.

The IMAGO International Award for Extraordinary Technical Achievement

Johan Hellsten za Easyrigizum koji je u mnogočemu olakšao život operatorima kamere, omogućivši im da se težina kamere prenese na njihove bokove. Posredno je Easyrig promijenio i dominantni vizualni stil filmova u 21. stoljeću. 

The IMAGO International Honorary Member Award

Astrid Heubrandtner AAC – dugogodišnja predsjednica austrijske snimateljske udruge, koja je na početku karijere radila i u rasvjeti, te kao prvi i drugi asistent kamere. Doktorirala je na University for Music and Performing Arts u Beču, ima iza sebe više od 30 dokumentarnih i igranih filmova, predavala na nekoliko prestižnih filmskih škola, te organizirala 5 iznimno hvaljenih Master Class radionica u Beču. O njezinoj posvećenosti filmskom snimanju svjedoče slijedeće riječi:  

“Cinematographers never accept national borders because our profession is international. It is very important to unite across borders to create a common political awareness, to be able to increase the image of our profession but also about the way films are produced. We not only watch films from colleagues from all over the world we learn from personal exchange. One crucial part of our work is the fact that Cinematographers are the first ones seeing the movie while looking through the viewfinder. It is important to have this discussion about what we do as DOPs, how the picture language is developing. IMAGO functions in my opinion as the international platform for this process. One challenge of being a cinematographer is to find sensible images amongst the huge number of images devoid of meaning. To find the best possibility out of thousands of options is in my point of view a big part of the professionalism.”

Čestitamo dobitnicima, cheers!